Tulisan Mengenai Pariwisata Minang

Friday, August 04, 2006

Pesta budaya Tabuik di Kota Pariaman


Pesta budaya Tabuik yang digelar setiap tahunnya di Kota Pariaman, bukan sekedar iven biasa, melainkan sarat dengan nilai-nilai spritual. Itulah setidaknya salah satu alasan anak nagari untuk tetap menyukseskan pelaksanaan Tabuik pada tahun ini. Selain itu, spirit utama yang terkandung dalam semangat ”Batabuik” tersebut juga mampu menyatukan kembali berbagai elemen masyarakat Pariaman dalam suatu wadah kebersamaan. Hal itu setidaknya ditandai dengan membaurnya anak nagari dengan para ninik mamak demi suksesnya pelaksanaan pesta budaya Tabuik tersebut.
Dari sisi ekonomi, meskipun hanya bersifat pesta budaya, akan tetapi pelaksanaan pesta budaya Tabuik memiliki multiplier effect terhadap roda ekonomi masyarakat. Karena, dengan adanya pesta Tabuik, maka secara otomatis akan mengundang masyarakat luar datang ke Kota Pariaman.
Hal itu berarti akan mendatangkan income bagi masyarakat Pariaman sendiri. ”Coba kita bayangkan, kalau ada 50 ribu orang pengunjung saja yang datang menyaksikan pesta budaya Tabuik setiap harinya, lalu masing-masingnya berbelanja sedikitnya 20 ribu rupiah, maka berarti hampir puluhan miliar uang masyarakat akan beredar di Pariaman.
”Semarak Pembukaan Tabuik yang dibuka oleh Sekdako Pariaman Mukhlis R, dimeriahkan dengan arak-arakan pawai Taaruf, melibatkan ibu-ibu pengajian Yasin yang ada di Pariaman, murid-murid TPA/MDA se-Kota Pariaman, grup drum band serta iring-iringan scooter
Kota Pariaman, juga terlihat mampu menyedot perhatian sebagian besar warga yang memadati rute yang dilalui oleh rombongan pawai tersebut. Penyelenggaraan pawai yang diawali dari kawasan terminal oplet Kota Pariaman itu, semakin menambah spirit para anak nagari yang telah berinisiatif menggelar pelaksanaan pagelaran Tabuik pada tahun ini.
Pada malam harinya, pentas utama Tabuik juga disemarakkan dengan hiburan gambus asal Kota Pariaman. Acara juga diselingi pula dengan pagelaran gamad, juga mampu menyedot perhatian ribuan pengunjung. Sembari menikmati hiburan yang disuguhkan oleh artis-artis gambus Kota Pariaman, di samping juga suguhan lagu-lagu Minang, yang dibawakan sendiri oleh sejumlah anggota Dewan Kesenian Kota Pariaman. (Sumber Pemda Prov. Sumbar 2006)

1 Comments:

  • At 9:17 PM, Blogger ktm said…

    Assalamualaikum. wr.wb, ambo yo bana talambek bagabuang jo minang maimbauko, yo bana sero baitu dapek mambaco tantang cancang lateh dunsanak nan alah bagabuang disiko.
    Manyimak dari pambangunan dinagari minangkabau dan kota pariaman khususnyo, jikok dicaliak dibidang fisik kiniko iyolah lah baransua rancak untuk itu kito basyukur, namun kadang kadang iyo bana taibo hati mancaliaknyo, tantu ibo hati tu ado sababnyo diantaronyo :
    1.bidang agamo, klu dicaliak sacaro kasuluruhan dari jumlah anak kemanakan awak kiniko lah banyak nan indak lanca baco alquran tarutamo nan ado didesa.
    didaerah pakotaan pun lah manurun pulo, aganyo hal iko lah saharusnyo manjadi paratian kito basamo.
    2. bidang sosial budaya
    bidang iko dicaliak ampia satiok daerah sabanta lai agaknyo tingga kenagan sajo. contoh nyo samangaik bagontoroyong lah mulai ilang laleh sadonyo kini mulai dari kota sampai kadesa lah main upah sajo, sabananyo samangaik gotoroyong dalam kondisi nagari nan sadang payah dan parahko sangaik potensi dihiduikan baliak.
    Dibidang budaya. Bidang nan manonjol hanyo tabuik sajo,itupun lah agak taseok-seoklo, pado hal banyak seni budaya awak nan lain dan indak kalah rancak dan manrik dari pado tabuiktu. contohnyo indang, silek, ulu ambek, silek randai, randai, indang, talempong gandang tambua saluang, rabab barzanzi dsb, Baa mangko tabuik bisa taruih jalan karano lai dapek paratian saketek dari pamerintah.
    Ambo mintak maaf kok tulisan ko ado nan manyingguang dan tasingguang, namun tujuan ambo adolah baik moga pambangunan dipiaman dikamudian hari handanyo ado parimbangan.
    Maaf dan tarimo kasih
    Ali Nurdin
    nan jauah dirantau
    australia

     

Post a Comment

<< Home